A A AZ regionukomentarze (3)

Żary. PKS kupuje nowe autobusy

(Od lewej) Kierowcy nowych autobusów Grzegorz Bieniek i Zdzisław Drozdowski, po środku dyrektor Iwona Kocik. - Nowe pojazdy są wręcz komfortowe - przekonują.

Fot.: Janczo Todorow

(Od lewej) Kierowcy nowych autobusów Grzegorz Bieniek i Zdzisław Drozdowski, po środku dyrektor Iwona Kocik. - Nowe pojazdy są wręcz komfortowe - przekonują.

Żarski PKS SA inwestuje w zakup nowego taboru. Jednak na razie jednak nie otwiera nowych linii.

Spółka ma 160 autobusów, które jeżdżą mniej niż dziesięć lat. Każdy z pojazdów, co pół roku przechodzi gruntowne badania techniczne. Jak tłumaczą w firmie, średni wiek autobusów kursujących po polskich drogach wynosi 17- 19 lat.

Nowe czasy i nowe warunki gospodarcze spowodowały zmiany. W marcu 2013 roku w ramach grupy kapitałowej żarskiego PKS SA powstała spółka Feniks, która obsługuje ruch pasażerski na terenie województwa lubuskiego i śląskiego. We wrześniu zeszłego roku żarski PKS SA połączył się z gliwickim PKS. Centrala nowej firmy mieści się w Żarach. - Właśnie zakupiliśmy pięć nowych autobusów produkcji czeskiej - mówi Iwona Kocik, dyrektor oddziału spółki Feniks. - Wśród nich cztery są niskopodłogowe, czyli przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, a jeden zostanie skierowany do komunikacji międzymiastowej, konkretnie na trasę Żary - Zielona Góra. Do września chcemy zakupić kolejne pięć kolejnych, w tym dwa niskopodłogowe. W zeszłym roku kupiliśmy dwa wycieczkowce. W ten sposób regularnie wymieniamy starszy tabor na nowy.

- Gdyby nie kryzys gospodarczy, który nas także dotknął, to byśmy co roku kupowali po 10 autobusów - zapewnia Józef Słowikowski, prezes PKS SA. - Na razie zakup nowych pojazdów nie spowoduje uruchomienia nowych linii, ani też podwyżki cen biletów. Nasza firma zajmuje się nie tylko przewozami pasażerskimi, ale również towarowymi. W grudniu kupiliśmy 10 nowych czterdziestotonowych ciężarówek, spełniające normy czystości spalin Euro 6. Staramy się w ten sposób chronić środowisko. Nasze wysiłki w tym zakresie i wyniki gospodarcze zostały docenione, a zakład został nominowany już po raz drugi do Złotej Statuetki Polskiego Lidera Biznesu. Jest to bardzo wysoka ocena pracy całej załogi - dodaje prezes.

Jednak wśród blasków są również i cienie. PKS musiał rozebrać dworzec autobusowy w Żaganiu, który został postawiony ponad 40 lat temu. Tłumaczy, że nie nadawał się do modernizacji. Podróżni mają pretensje, że poczekalnia została zlikwidowana i żądają stworzenia godziwych warunków dla oczekujących. - Otrzymałem pismo od żagańskiego radnego Stanisława Piniuty - dodaje prezes. - Poinformowałem go, że nie jestem właściwym adresatem. Żądania trzeba skierować do burmistrza miasta. To do samorządu należy obowiązek zapewnienia komunikacji i obsługi pasażerów. MZK jako spółka miejska prowadzi taką samą działalność, jak nasza firma, a nie posiada dworca i nikt z tego nie robi problemu - zaznacza J. Słowikowski.

Więcej na temat: PKS Żary

Komentarze (3)

  • ~Pasażer 2014-02-02, 21:16

    Decyzję o zburzeniu dworca w Żaganiu dyrekcja PKS Żary podjąć mogła, ale obowiązek zapewnienia komunikacji i obsługi pasażerów nalezy do burmistrza Żagania?. Od kiedy komunikacja miejska, posiada, czy posiadała swój dworzec?, np: Zielona Góra?. Panowie dążą do odjazdów autobusów PKS w Żaganiu z ulicy tak jak w Lubiniu, Szprotawie (choć mają swój dworzec) i tyle. Życzę sobie tylko, aby autobusy PKS Żary nie robiły sobie z naszego rynku parkingu i nie stały tam 40 minut przed odjazdem (jeżdzę do pracy to można zaobserwować). Dużo by tu mówić obnizka cen biletów na przetrzymanie itd.....

  • ~Karolina z Żar 2014-02-05, 21:18

    PKS kupuje czy bieże w lesing,bo po nr rejestracyjnych to wychodzi na lesingowanie autobusów.

  • ~2 PAG 2014-02-06, 09:13

    Niech GL zapyta byłych kierowców o Ich opinie o tej Firemce. W mojej firmie jeżdżą chłopaki z PKSu Żary i nic dobrego od nich nie słyszałem. Obciążenia za paliwo (normy z kosmosu) i śmieszne pensje. Tak w pięknej Polsce zostaje się LIderem Biznesu. Ot cały nasz "kochany" kraj.

     

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.